Volgens Michael Wolff zijn er 4 krachten nodig voor de ontwikkeling van het creatief vermogen.
In het filmpje heeft hij het over 3 krachten maar ik kon toch echt 4 krachten in zijn verhaal ontdekken:

1. Inquisitiveness: alles ter discussie stellen, jezelf vragen blijven stellen bij alles wat je ziet

“Why is the average newspaper article so much more refreshing, interesting, passionate even, than when a company opens its mouth and writes something called a brochure?”

“I have never seen a report from a company that is written to be read; it’s written to be approved by somebody, so it’s not entertaining, it’s not engaging, it’s not revealing, it’s not authentic”

2. Noticing: niet aan dingen voorbij gaan alsof ze er niet zijn, niet naar mensen luisteren alsof ze het niet gezegd hebben met een bepaalde intentie

3. Appreciation: drinking in what’s there, opmerken hoe fantastisch veel mensen zijn

“You can be in a superficial relationship very quickly with people if you are an appreciator”

4. Imagination: dit bestaat niet zonder de eerste drie krachten

“Why did it take 8000 years for people to put wheels on suitcases?”

“That’s the thing with creativity: it’s available to anyone and it’s how we make progress”